Добрый день. Хочу на практике попробовать Marketing Cloud. На сколько я знаю, триальных или демо версий данного продукта не существует. Подскажите, пожалуйста, удавалось ли кому-то, без покупки лицензии, пощупать MC на практике?
Да, на моем прошлом проекте мы использовали MC.
Несмотря на то, что у меня уже был к тому времени один из MC сертификатов, это был первый практический опыт
Так что да, с этим есть проблемы, раньше были dev orgs для MC, сейчас можно только по слайдам или гайдам на youtube ознакомится с продуктом.
Но для получение сертификата теории будет достаточно, это точно
Читал как некоторые пытались получить триалку даже не то что бы для одного челвоека, а для конторы в целом, и то ответа не дождались. Очень надеюсь что в будущем дадут демку хоть каку-нибудь.
якщо маєте партнерство з сейлсфорс, то потрібно здати marketing cloud email specialist сертифікат, тоді зробити запит через суппорт і менеджер(який до вас прикріплений) пришле креденшиали для тестового оргу, він дається на рік.
В мене є доступ, але нажаль я не можу розшарити його за межі компанії.
Круто, надо тогда попробовать так сделать, спасибо!
Богдане, дякую Вам. Треба буде спробувати
Детально, що я отримав від sf, наче нічого секретного, то думаю, можна пошарити:
Qualifications to obtain a MC Demo Org:
- You must be a registered partner.
- Have prospects that require demonstrations
- A member of the Partner org must have completed one of the following (name, email, and completed prerequisite provided in case submission):
- The paid Email Essentials EEB101 class. (Can be found here: http://certification.salesforce.com/marketingcloudemailspe)
- The Marketing Cloud Partner Product Training learning path (Marketing Cloud Partner Product Learning Path instructions below) or
- Email Specialist Certification (or, Marketing Cloud Consult Cert)
How to request a MC demo org via partner community
Process to Request:
- Submit a case via Partner Community under Request Partner Benefits (NOT under Marketing Cloud). Partners should include:
- Use case
- Name/Email of personnel that has completed one of the requirements, and specify which they completed. They only need one person.
- If use case is approvable and they have someone qualified, we will need to collect details for order form / contract creation:
- Billing Contact (Name/Email/Phone/Address) for the contract.
- Provisioning User (Name/Email) to receive the activation email and be the Account Admin.
- Who should receive the order form to sign via docusign (name/email). *If PDF is required, please call that out.
- Case routes to the appropriate skill group (Partner Tech Ops):
- If any of the aforementioned data points are missing a rep will follow up to collect. If Use Case or Required Training does not meet qualification standards, the case will be closed and the partner will be asked to log a new case if/when the requirements have been met.
- If Use Case and Required Training does meet qualification standards, and order form will be produced and sent to the designated contact, at which time the case is closed.
- Upon successful signature by the Partner, and processing of received order form by Salesforce Sales Operations, an activation email is sent to the Provisioning User within 24 hours of conversion – barring and errors in processing, for which the partner will be notified.