Marketing Cloud практика

Добрый день. Хочу на практике попробовать Marketing Cloud. На сколько я знаю, триальных или демо версий данного продукта не существует. Подскажите, пожалуйста, удавалось ли кому-то, без покупки лицензии, пощупать MC на практике?

Да, на моем прошлом проекте мы использовали MC.
Несмотря на то, что у меня уже был к тому времени один из MC сертификатов, это был первый практический опыт :slight_smile:
Так что да, с этим есть проблемы, раньше были dev orgs для MC, сейчас можно только по слайдам или гайдам на youtube ознакомится с продуктом.
Но для получение сертификата теории будет достаточно, это точно :smile:

1 Like

Читал как некоторые пытались получить триалку даже не то что бы для одного челвоека, а для конторы в целом, и то ответа не дождались. Очень надеюсь что в будущем дадут демку хоть каку-нибудь.

якщо маєте партнерство з сейлсфорс, то потрібно здати marketing cloud email specialist сертифікат, тоді зробити запит через суппорт і менеджер(який до вас прикріплений) пришле креденшиали для тестового оргу, він дається на рік.

В мене є доступ, але нажаль я не можу розшарити його за межі компанії.

3 Likes

Круто, надо тогда попробовать так сделать, спасибо!

Богдане, дякую Вам. Треба буде спробувати

Детально, що я отримав від sf, наче нічого секретного, то думаю, можна пошарити:

Qualifications to obtain a MC Demo Org:

  1. You must be a registered partner.
  2. Have prospects that require demonstrations
  3. A member of the Partner org must have completed one of the following (name, email, and completed prerequisite provided in case submission):
  4. The paid Email Essentials EEB101 class. (Can be found here: http://certification.salesforce.com/marketingcloudemailspe)
  5. The Marketing Cloud Partner Product Training learning path (Marketing Cloud Partner Product Learning Path instructions below) or
  6. Email Specialist Certification (or, Marketing Cloud Consult Cert)

How to request a MC demo org via partner community
Process to Request:

  1. Submit a case via Partner Community under Request Partner Benefits (NOT under Marketing Cloud). Partners should include:
  2. Use case
  3. Name/Email of personnel that has completed one of the requirements, and specify which they completed. They only need one person.
  4. If use case is approvable and they have someone qualified, we will need to collect details for order form / contract creation:
  5. Billing Contact (Name/Email/Phone/Address) for the contract.
  6. Provisioning User (Name/Email) to receive the activation email and be the Account Admin.
  7. Who should receive the order form to sign via docusign (name/email). *If PDF is required, please call that out.
  8. Case routes to the appropriate skill group (Partner Tech Ops):
  9. If any of the aforementioned data points are missing a rep will follow up to collect. If Use Case or Required Training does not meet qualification standards, the case will be closed and the partner will be asked to log a new case if/when the requirements have been met.
  10. If Use Case and Required Training does meet qualification standards, and order form will be produced and sent to the designated contact, at which time the case is closed.
  11. Upon successful signature by the Partner, and processing of received order form by Salesforce Sales Operations, an activation email is sent to the Provisioning User within 24 hours of conversion – barring and errors in processing, for which the partner will be notified.
3 Likes